Saturday 23 May 2015

Sebelah pihak


Okayy sebelum aku tido aku ada nak cerita sikit lah .
Tahu tak apa  tu sebelah pihak .? Okay maksod aku kat sini ,, sebelah pihak tu contohnya macam bila kita dengar cerita pasal seseorang , kita tak boleh tau dengar sebelah pihak je . Kita kena dengar dari banyak2 pihak . Sebab apa kalau kau dengar sebelah pihak je , mesti benda yang kau dengar tu tak semuanya betul . So untuk memastikan yang benda tu tak salah , kau kena lah dengar dari tuan punya badan yang dijadikan main cerita tu . Faham tak maksod aku ?? Sebab berdasarkan pengalaman alu sendiri lah kan , aku pernah dengar pasal someone ni oleh sorang ni lah . Dia punyaa ceritaaa gempak habis . Aku pun percaya la semua apa yang dia kata tu . Last last bila aku dengar lagi satu cerita dari orang yang betul tu , rupanya cerita dia cam lainnnnn . Lain gila . Hampir 360 darjah dia bohong aku . Siut betul . Tulah aku nak cakap sebelum kita tuduh atau ngumpat orang tu , kalau boleh baik tutup mulut dulu sebelum kau cerita canang semua kat orang lain . Tanya dulu kat tuan punya badan tu apa sebenarnya yang jadi .baru lah takde yang salah faham dan taklah kita ni tambah dosa fitnah orang . Betul tak ? So itu sahaja lahhh . Sekian , goodnight ! 

No comments:

Post a Comment