Thursday 7 May 2015

CANTIK

hyee syemuanyaa ! apakabar?? sihat?? alhamdulillah sihat yaa syemuanya.

Ishhhh2, tak sangka dah minggu ke sebelas sem 2 tahun satu .how time fly sooo fastt. tup tup nanti dah masuk tahun 2. wahhhh, hopefully pembelajaran aku dekat UKM selama tiga tahun ni akan mendatangkan hasil yang memuaskan lah. In shaa Allahhhh. hehe.

so apa yang aku nak cerita harini ialah pasal cantik. Apa itu cantik? cantik tu lawa lah, indah dari pandangan mata dan juga hati. haa gideww. cantik ni sangat lah subjektif. setiap orang berbeza dari segi pandangan dia. ada yang tengok si A lawaaa gila, ada yang tengok si A biasa biasa saja. tapi kalau dah dia cantik to the max tu memang semua orang pun kata dia cantiklah. haa betul tak?
sebab tu lah setiap orang ada pasangan masing2 dengan pandangan masing2. dia suka yang macam ni, dia dapat yang macam ni. dia suka yang macam itu, dia dapat yang macam itu. Allah tu tau apa yang terbaik dekat manusia, so semuanya adil untuk manusia. kan kan? so, sebagai seorang insan kat dunia ni,, kita kena lah bersyukur dengan apa yang kita ada. tak payah nak compare diri kita dengan semuaorang. dia lagi cantik lah, dia lagi handsome lah. kalau asyik nak berkira pasal comparison ni, sampai bila bila pon kita tak sedar yang kita sendiri pon ada kelebihan, kecantikkan tersendiri. so, kita kena yakin dengan diri sendiri, berjalan dengan kelebihan diri sendiri, jangan tunduk dan merasa diri kita ni macam priceless gila, tak lawa or what ever. 

cantik tak? hehe
selain itu, ada pulak yang kata, cantik luar tak semestinya cantik dalam. yes betul lah tu. TATAAPIIII,, tak boleh lah kalau nak rumuskan yang semuaaa yang cantik luar tu buruk dalamnya. kan? untuk kita tahu macam mana dia tu, kenali lah dia. tak payah nak letak anggapan yang kau sendiri pun tak sure. sebagai contoh, kau ada kenalan  kau tgk dia macam susah gila kau nak bergaul dengan dia. persoalannya, kau dah tegur dia? kau dah cakap dengan dia? belum kan, sooo kau kenalah kenal dia macam mana baru lah kau boleh kata dia ni baik ke, buruk ke, tak kira lah lawa ke tak ke . yang penting, apa yang Allah cipta adalah semua yang indah2 saja. Ingat tu. 

so cantik tu subjektif. bukan cantik je, handsome pun subjektif. ada suka lelaki comel, ada suka lelaki macho bapak bapak orang punyaahhh. adaaaaa. sape kata takde, ye dak? Kah! oakaylah , itu sajaaaaa. Dengan ini aku undur diri dulu.. Assaaaalaamualaiiikum !

No comments:

Post a Comment