Thursday 5 March 2015


hyeee !! so today ill be update my blog. tajuk apa kita harini??



SILAP 

SILAP? SEMUA ORANG PERNAH BUAT SILAP. BETUL?? epppp jangan tipu tak pernah k. melewatkan waktu solat tu silap tau. mesti selalu buat kan. subuh gajah tu takyah cakap la?? sebab tu la baiknye kelas pukul 8 setiap hari bagi mengelakkan subuh gajah. HAHA ! *tetiba*

OKAY,, kat sini nak cakap yang orang buat silap selalu , cuma dia cepat sedar atau tak je.kadang2 kita tak sedar apa silap kita buat sampai la kena ada yang sedarkan. ade tak jenis orang yang buat silap sengaja?? ada tak? maybe ada, siapa tahu right? PELIK LAH TAPI.

Dalam hidup ni, semua benda kita nak buat ada pilihan. setiap pilihan ada risiko dia. so taknak risiko takyah buat pilihan. weyyhhh mana boleh, nak kahwin kena buat pilihan. hah see,, kena buat pilihan kan. katakanlah, kita buat pilihan awal kan untuk jadikan dia zaujah kita ke imam kita ke ape, tetiba tak menjadi. last2 kahwin dengan orang lain. itu silap tak?? itu lain lah sebab itu takdir dan ketentuan Ilahi kan. mana nak boleh lawan takdir. berdosa tuuuu. tapi tak salah kalau kita mencuba, doa terus menerus. aku pernah dengar satu ayat ni, dia akan jadi jodoh kita kalau nama dia kita selalu sebut dalam doa kita. aku dengar je mana tau betul ke idok. ye dak??
kalau nak minta maaf buat muka gini tau :3

SILAP ni kan,, bagi perspektif pemikiran aku, kalau kita buat pilihan yang salah, sebagai contoh kita pergi minum arak dan kita tau benda tu haram. so tu sejenis silap yang kita sedar benda salah tapi kita buat jugak.BODOH namanye tu. sejenis silap lagi satu, kau buat benda kau tak sedar yang tu silap kau. contoh mudah la, kau ni setia dengan gf/bf kau, kau janji kau takkan buat benda curang segala bagai en, "cinta hidup mati untuk kau sorang je"gitchewww ayat ko.. haa lebih kurang macam tu la,, TETIBA banggggg kau terrrrrrsuka orang lain kau terrrrr date orang lain. tapi dalam hati, kau macam takpe ni aku keluar sebab kawan je, itsokay, tak salah tapi once partner kau tahu MEMANG SILAPPP BESAR LAH KANNNNN. bak kata orang peluang tu hanya datang satu kali dalam hidup.hihihih tak kira la ko lelaki ke perempuan. jangan ingat pompuan je yang bagi peluang kat lelaki, lelaki pon tak tahan jugak kalau gf dia mendua tetiba minta peluang kedua nak get back bagai , apahal g mampus ! bergantung pada silap seseorang lah kan kalau nak bagi peluang pun itu je. 

last but not least kesilapan yang kita buat, bila kita sedar, just satu je jangan ulang balik. silap dengan orang frst minta maaf . tak kisah la mak bapak ke adik abang ke bf gf ke cikgu ke kawan ke. ego tu WAJIB turun bila tahu tu salah kita terutamanyaa lah . ohhh sebelum tu, aku paling benci sekali bila orang buat janji tapi tak tepati . itu memang silap besar lah. nak janji make sure kau mampu buat, jangan janji tapi tak mampu buat.. so tu je pasal silap yang aku tahu. 

chowww , assalamualaikum and muah ciked :* 

No comments:

Post a Comment