Saturday 14 March 2015

PUJUK


ASSALAMUALAIKUMMMMMMMM RAKYAT JELATAAA!!

Okayy now aku semangat nak cerita. sebab tajuk bebas kan. so aku tak terikat dengan tema yang diberi. ahaks, sorry sir. soo apa yang boleh aku cite pasal pujuk ni.
.

tara puas hati, kasi jumpa depan2 B)
pujuk tu maksod dia apa kalau korang faham? at first sampai laaaaa aku umur 20 ni aku baru tau erti pujuk yang sebenar. sebab en aku jenis yang taktau cane nak pujuk orang. sebab aku rasa macam aku sendiri annoying gila kalau pujuk orang. bukan maksod aku, aku takde perasaan cuma tah kenapa.

contoh la kan,, ade baby nangis, kena pujuk dia kan bagi diam balik, haaaa itu yang paling aku lemah. tak reti dohhh nak buat apa. itu baby la,, kalau budak2 kecik pun lebih kurang laaa. just bagi barang je nak pujuk diorang tuuu. itu senang banget. ni haaa yang susah nak pujuk ni kalau orang dewasa ni. makcik makcik bapak bapak ni haaaaaa. diorang bukan merajuk, dorang lebih kepada word sentap. haaaa, sumpah susah nak pujuk, tambah2 pompuan ni. ngade lebihh ahh. menyampah aku. sebab tu aku sendiri pon tak pandai nak merajuk. aku jenis yang let it go jelah, kalau merajuk pon takleh lama2. begidewwwww.

panjang pulak contoh yang diberi en. pujuk ni actually kalau nak tau bagi sesape yang tak berapa tau macam aku ni,, pujuk tu kalau kita buat salah dengan orang,, kita kena pujuk dia kan. so bukan sekadar kita say sorry je. ko hengad semua orang dengan cakap sorry boleh okay balikkk?? setengah tak ohh. setengah macam lambat sikit nak move on dia tuuu. upss ahahahaha. ok, soo kita kena bagi dia happy i mean kena bagi dia gelak haaa baru dia okay. aku cite base on my experience.

setakat sekarang ni,, aku mampu pujuk cintahati jela sebab dia special lah ape lagi ,, hahaha takde actually dia la ajar erti pujuk yang sebenar.. orang lain kalau merajuk dengan aku takdenye aku nak pujuk. lantak ko lah nak merajuk ke hapeeee.. ado aku kesoh?? haha kejam? bukan kejam,,, aku ni manade nak buat orang sentap, so aku cuba la jaga perasaan semua orang supaya meraka tidak merajuk dan aku tidak perlu pujuk. uhek. betul kan ape aku cakap?? HAHA.

the conclusion is, kalau nak merajuk dengan aku tak payah la tawan tawan, pastu jenis buat diam jee, tak cakap bagaii, haa tu jenis manusia paling ermmm malas nak cakap. kalau tak puas hati, terasa hati bagi tau je face to face at least terus settle en. takde dendam takde kecik hati lama lama. buang masa je. kita sebagai umat islam, saling bersaudara en, so tak baik musuh musuhan ni.. aippp takmo takmo. haha okay thats all from me, much love SARAH :)
THE ONE WHO GIVE ME THE IDEA OF THE TOPIC, thanks !


No comments:

Post a Comment