Sunday 29 March 2015

Pengalaman !

Salam 1 Malaysiaaa!

Okay sebenarnye aku baru jee balik dari Melaka, menghadiri satu bengkel penghayatan teater dengan KELAB TEATER RIMBA .
First,  aku macam malas gilaaaa nak pegi sebab yelah before ni aku dah agak jarang join ktr, means macam meeting semua tu . Bukan aku taknak join, tapi malas nak kena jalan dari kolej ke dectar . Jauh tuuu, kalau naik bas bapak jauh nak pusing satu ukm . Memang tak laaa .
Back to the topic, bestttt pegi bengkel tuuu. Banyak benda aku dapat . Walaupun pada mulanya aku rasa macam bodohnyaa aktiviti semua tu. First kteorang sampai tu , abang pisang (tenaga pengajar) suruh berdiri kat tepi pantai, kaki kena air. Tangan kat tepi , mata pejam . Dan cuba rasa irama alam . Aku cubaaa nak feel tu tapi seriously tak dapat . Langsung tak dapat . Zero je dalam kepala. Yang aku tahu kata panasssss. Sebab memang panas gilaaa bakhang ! Pastu aku macam stress la jugak sebab apa aku tak dapat rasa macam orang lain rasa , sebab ada setengah kawan aku dapat rasa, hayati gila2 nthen dia cerita apa dia rasa . Meremang gak dengar apa dia cerita tu . Kira dia betul2 interact dengan irama alam tu. Ombak, bunyi ombak dan sebagainya lah . So dari situ aku dah dapat sikit apa maksod abang pisang buat aktiviti tu .
Next day , kteorang just have fun dengan aktiviti sukaneka . Best laa sebab group aku time tu gila gila punya orang , ada diba, naja, aten, shazreen n zul . Kteorang la paling semangat macam juara je padahal first two game kalah . Bengong betul . Pastu ada 2 lagi game, kteorang menang . Seronok laa. Bengkel ni kira macam aku rasa free dengan benda2 yang kadang serabutkan kita dalam life kita, contohnya assigment segala tu lah . Rasa macam rest otak laa time tu .
Okay seterusnya, malam last tu, bung (sifu) buat aktiviti penyucian diri . Pukul 2.30 dengan surau. Macam biasa dia bagi kata2 kesedaran semua tu . Touch gak aa dengan ayat2 dia tu sampai nangis bengkak2 gak, hahaha . Pastu lepas sesi tu, kteorang kena kongsi apa yang kita rasa time tu, kenapa kita nangis . So time aku cerita tu, memang melelehhhhhh sekali lagiii. Sebak habisss . Tapi tu hanya cerita kat situ dan aku memang tak pernah ceritakan kat sesape pun before tu . So tu release la jugak rasanya . Haha.

So dari talk2 semuaa dari bunag , abang pisang dan senior yang lain sangat bermakna la . Boost confident ,yakin diri semua tu lah . So tu je, dapat rasa ada family selain family sebenar . Ni keluarga ktt, tak tahu akan berkekalan atau tak, sebab masing2 sibuk dengan hal masing . Tapi untuk ada rasa kekeluargaan tu adalah satu harapan bung dalam kelab teater rimba ni , ehh sebelum tu, setiap orang dapat gelaran haiwan tau , so aku dapat gelaran BANGAU ! Haha taktau kenapa bangau . Ini semua kerja bidin n senior yang lain . Siut je, tapi better la dari kambing yang naja dapat hahahahahaha . K byeee !

No comments:

Post a Comment