Tuesday 21 April 2015

KENAPA PERLU DENGKI?

 HEYYY BABE !

okay aku dah perati ko lamaaaa siaaa, asal ko selalu dengki dengan aku hah??



hahaha drama drama.

okay topik aku ni macam ni, kenapa orang melayu suka dengki dekat bangsa sendiri.?? kenapa wehh.. cannot brainnnn. seriousssss, sebabnye ko pernah dengar tak bangsa lain buat "benda" untuk jatuhkan bangsa dia sendiri? alaaahhhhhh ko tengok ape jauh jauh, ko tgk cina cukup. dia support bangsa dia sendiri unuk berjaya kot. aku bukan racisttttt. cakap benda fakta je,
.
melayu ni pantangggggg tengok orang lebih dari dia sikit, terus nak bunuh, buat guna guna lah mende ngarut lah semuaaaa nak bagi bankrup habis2. jadah ! ko kalau takde macam orang yang kau dengki tu,,,, kau usahalah sendiri bagi ada macam dorang ada. takyah nak jatuhkan orang lain lah. aku melayu lah sebab tu aku nak cakap sebab aku tak faham dengan bangsa sendiri yang perangai hanat sangat ni.

okay senang cite lah, aku ade sedara lah, dia berjaya lah, berniaga plus projek sana sini. sekarang korang tau ape jadi?? dia dah tak boleh semua ape yang dia dah buat dulu sebab jiran sendiri buat guna guna kat dia. serioussss terkejut gila kenapa nak buat macam tu!?? sampai buta korang tahu? bodohnyaaaaa siapa yang buat tu. nasib baiklahhhh isteri dia cikgu so boleh support anak semua. aku bukan nak cerita buruk kepe, tapi ni kira macam satu pencerahan lah. patut ke buat PATUTTTT KE??? heshh aku geram betulllllahhhhhhh. takpe lah ape yang jadi kat sedara aku ni ada hikmah dia kan dan aku harap dia sihat dan terus sihat. in shaa allahhhhhh aamin..

SO SEBAGAI PENGAJARAN, TOLONGLAHHH KALAU NAK DENGKI TUUU, CERMIN DIRI KAU. KALAU KAU RASA KAU MAMPU JADI MACAM ORANG TU, USAHA SENDIRI JANGAN NAK USHAAAA JE PASTU NAK DENGKI DENGKI. TAK GUNA BETUL ! okayyyy bye assalamualaikum !

No comments:

Post a Comment