Friday 3 April 2015

Hargai orang

Hyeee everybody !

Now, aku nak kongsi sesuatu pasal HARGAI ORANG .

Hargai tu datang dari word harga . Betul ? Harga ada dua , mahal , murah . Kalau kita sebagai manusia, mestilah ada harga diri harga diri yang mahal . Bak kata orang jual mahal . Jangan jual murah sangattt , rugi . Mhmmm yela kotttt..... Haha okay macam ni , bukan itu yang aku nak cakap pon , yang aku nak cakap ....


Hargai semuaaaa orang yang kita sayang , dan yang sayang kita . Yang paling utama sekali ,, hargai laaa parents kita . Macam mana kurangnyaa dorang , dorang lah insan palingg bermakna sekali dalam hidup . Jangan sekali pun kita abaikan dorang . Macam mana sibuk nye kita , kita jaga hati dorang , kita layan dorang baik2 .

Selain itu , kalau kita ada member baikkkk gila dengan kita , jaga kita , patut tak kita tikam belakang ? Tak patut kan . Tapi hakikatnya , memang ada pun manusia yang takde hati perasaan yang sanggup aniyai member sendiri yang baikkk dengan dia .

Once kita ada orang yang sayang kita, kita hargai dia . manusia ni selalunyaa akan mulaa hargai orang bila mana orang tu dah takde . Time tu kau nak dia ada balik dengan kau , memang tak lah . And kita taktau sampai bila kita dengan orang yang sayang kita atau yang kita sayang , sooo sebab tu , every single moment kita dengan dia , jangan sekali pun kita buang dia , kita benci dia . Apa apa pun, ada masalah sekali pun , solve it . Sebab peluang untuk kita get along dengan someone tu tak semestinya selalu ada , sementara kita celik , hargai lah orang yang kita sayang . Jangan sampai satu hari dia pergi jauhhhhhhhh , kau baru sedar dia bermakna dekat kau . Setiap apa kita buat , jangan fikir diri sendiri , fikir orang yang kita sayang , dan yang sayang kita .  Itu sajaaa . Sekian :)
Hargailah saya :)

No comments:

Post a Comment