Saturday 28 February 2015

bagus ke kita ??


APA MAKSUD AKU ???

okey lets get start !!

eh sebelum tu semua orang sihat?? *krikkrik* okay fine. start jelah. 

ASSALAMUALAIKUM WARAHMATULLAHHIWABARAKATUH.

BAGUS KE KITA?? takdelah aku post pasal ni sebab kan kenapa kita ni tak pernah buat semua benda betullll je, kenapa mesti ada jugak salah silap dia tang mana mana. betui dak anak2?? yes memang lah NOBODY PERFECT. tapi kan ,, sampai bila kita nak rasa tak puas hati dengan diri sendiri en.asyik nak insecure dengan orang lain. ehh please lah move on laaaa.. kita sebagai seorang yang bijak lagi excellent ni macam aku * fliphair* kena la yakin dan percaya kat diri sendiri. nak harap orang?? alah kawan baik sendiri pon kutuk kat belakang. ape cite beb? haha masalah kau nak kutuk aku. aku takdahal . *ayat prof aku*
. so kat sini, aku nak cakap sikit la, kurang mana pon kita ni, jangan tunjuk yang kita ni kurang tau. kita kena la pandai cover dengan kelebihan2 yang kita ada. semua orang Dia dah bagi lebih dia. sama ada kita pandai guna atau tak je. rendah diri tu kena ada , nanti kang bongkak sangat pun tak guna. kau siapa nak tunjuk kau hebat sangat kan. alah mulut orang, mana boleh tutup. mulut aku sendiri pon longkang gak kadang2. ye ah weyy jujur lagi bagus.  

bagus ke kita nak kata kita semua betul?? ape jua keadaan pun kan wey,, kau nak bagi segala pendapat kau kat siapa pun, kau kena jugak dengar pendapat orang lain sama. jangan ingat kau semua betul. tapi tak salah kalau kau nak pertahankan benda betul. kalau dah ade yang salah kau kena la betulkan la . itu pon kalau kau pakar la dalam satu2 bidang kan. 

itu satu la,, lagi satu aku nak tanya bagus sangat ke kita nak hina orang sana sini. hahahaha clishe ke soalan2 aku ni?? alaa weeyyy aku ni ordinary punya orang je. bukan jenis yang ulat buku nak baca ilmiah bagai. uishh banyak lagi benda lain nak kena buat. nanti ada masa aku baca la benda berilmiah pastu time tu aku post benda2 extraordinary eaaa. dont worry. *zaman bila tahh* aku rasa en better kau topup dulu mana kurang pasal diri sendiri sebelum nak sibuk pasal orang. buang masa tu satu, tambah dosa pulak. pahala pun tak banyak en. hah cane tu?? fikir lah balik en tambahan pula kita kat akhir zaman ni. haih risau aku. haa risau je?? action mana action?? *tutupmuka* 

hmmmmmmm, bosan siaaaa tajuk aku. nanti lah aku update pasal lovely2 punya cite pulak ah. hahahaha pasal experience aku makan dip n dip ke :p:p . kesimpulannya kat sini,, dont judge a book by its cover. EHHH APA KAITAN SIAAA?? yee ade lah kaitan dia. sebelum judge orang baik ke buruk dia kena cermin dulu diri sendiri. nampak kurang kat diri sendiri tu topup dulu mana kurang k. baru la kita ni jadi bagus dari sebelum2 ni. aku sendiri pon banyak lagi kurang dia. so chow lurhhh banyak lagi nak fikir .hahahaha  BYE HAVE A NICE DAY. MUAH CIKED :*

No comments:

Post a Comment